Pigūs skrydžio bilietai – reklaminis triukas

„Oslas-Vilnius – tik 20 litų“ – skelbia lėktuvo bilietų reklama internete. Internautai stebisi ir iš karto puola žiūrėti, kodėl taip pigu… Taip veikia pigių skrydžių bendrovių rinkodara. Ar iš tikrųjų kainos dabar tokios mažos, ar tai tik reklaminis triukas?

Visų pirma, reiktų atskirti du dalykus. Skrydis lėktuvu yra ne tas pats, kas visa kelionė. Todėl ir kainos čia figūruoja skirtingos. Jei keliaujate autobusu, 50 Lt už bilietą ir reiškia, kad tiek sumokėsite už nuvežimą iš vienos stoties į kitą. Su kelionėmis lėktuvais yra šiek tiek sudėtingiau.

Kelionė lėktuvu susideda iš kelių sudėtinių dalių. Pradedant nuo to, kad lėktuvo nusileidimas į oro uostą yra apmokestinamas. Lėktuvo stovėjimas, priežiūra, kuro pylimas ir kiti aptarnavimo darbai taip pat yra apmokestinami. Keleiviai, atvykę į oro uostą bent 1,5 valandos prasitrainioję laukiamajame, naudojasi tualetu, kitomis paslaugomis, valgo, geria, meta šiukšles. Dėl to atsiranda oro uosto mokestis keleiviui. Reikia išlaikyti ir bagažą aptarnaujantį personalą, tad čia atsiranda dar ir kita kaina – už bagažą. Jei bagažas rankinis – jo nereikia transportuoti, tad jis vežamas nemokamai.

Lėktuvui išskrendant yra apmokestinamas ir pakilimas, nes kiekvieno lėktuvo pakilimo metu dirba daugybė žmonių, atsakingų už saugumą, tvarką, taip pat ir dispečeriai, kurie duoda leidimą kilti ar tūpti. Visa tai yra padengiama iš vežėjo kišenės, kuris, savo ruožtu, stengiasi pinigus pasiimti iš keleivio. Taip ir atsiranda 12 litų bankinio pavedimo mokestis už bilietus ar 15 eurų bagažo mokestis, nors pats skrydis tiek gali nekainuoti.

Pigių skrydžių bendrovės taupo rinkodaros sąskaita. Jos reklamai naudoja tik skrydžio kainą, o ne visus papildomus mokesčius, todėl iš karto pritraukiamas interneto vartotojų dėmesys. Tai labai gudri strategija, tačiau tik retais atvejais pavyksta įrodyti, kad klientas yra apgaudinėjamas nutylint tam tikrus paslėptus mokesčius.

Prieš susigundydami skristi į užsienį už labai nedaug litų, žinokite, kad pigūs skrydžio bilietai yra tik reklaminis triukas, o kelionė atsieis kelis kartus brangiau.

Pigių skrydžių bendrovių taktika tokia. Avia bilietais prekiauja ir tradicinės skrydžių bendrovės, kurios kainas skelbia už kelionę, o ne vien tik skrydį. Galite pasižiūrėti Avia.lt interneto svetainėje kainas į Londoną ir pigių skrydžių bendrovės puslapyje į tą patį oro uostą. Kainos skirsis kelis kartus dėl to, kad tradicinių bendrovių pasiūlymuose jau yra įtraukti visi mokesčiai, taip pat ir už 20-25 kg. bagažą.

Kaip atidžiai renkatės maisto produktus be E, taip atidžiai rinkitės ir lėktuvų skrydžius.

Komentuoti su „Facebook “

Ką apie tai galvoji

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.