Švobiškio tiltas: skambinti pavojaus varpais per anksti?

Įredakciją paskambinusi moteris išreiškė nuogąstavimus dėl Švobiškio tilto per Mūšą būklės. Jos manymu, tiltu pavojinga važiuoti ir eiti, nes ne tik turėklai, bet ir paties gelžbetoninio tilto konstrukcijos suskeldėję. Nors skambinusioji moteris pati negyvena Švobiškyje, tačiau kiekvieną darbo dieną per tiltą mokykliniu autobusu važiuoja jos anūkas. Tad močiutė baiminasi, kad vieną kartą autobusas ar kita mašina gali nugarmėti. Nors kelio ženklai įspėja, kad tiltu gali važiuoti ne daugiau 8 tonų sveriančios transporto priemonės, tačiau, anot moters, ne visi šio draudimo paiso. Ypač vasarą, kuomet vežami grūdai. „Jei niekas į šią gręsiančią nelaimę nekreips dėmesio ir nepadės, kreipsiuosi į televiziją“, – tvirtino moteris.

Bandėme pasiaiškinti, kiek pagrįsti skambinusios skaitytojos nuogąstavimai. Lygiai prieš savaitę, praėjusio ketvirtadienio popietę, nuvažiavome prie Švobiškio tilto. Žinoma, tilto būklę gali įvertinti tik specialistai. Tad vienoje ar kitoje tilto dalyje plika akimi matomas paviršinis konstrukcijos įtrūkimas prašalaičiui gali atrodyti kaip grėsmę pranašaujantis ženklas, o specialistas galbūt į tai nekreiptų dėmesio. Tačiau ir nebūnant tiltų žinovu, aišku, kad vienoje turėklų vietoje žiojėjančios kiaurymės pasitikėjimo pėstiesiems tikrai nekelia. Netrukome įsitikinti, kad buvusio siauruko tiltas šiais laikais toliau darbuojasi iš peties: per dešimt minučių pravažiavo septyni automobiliai ir pora dviratininkų. Juo kur kas intensyvesnis eismas tapo, kuomet buvo asfaltuota kelio atkarpa nuo sankryžos su keliu Joniškėlis–Narteikiai.

Telefonu kalbintos Joniškėlio apylinkių seniūnijos pavaduotoja Rūta Liberienė ir Švobiškio bei aplinkinių kaimų bendruomenės pirmininkė Elvyra Juknevičienė nemano, kad dėl tilto būklės jau šiandien reikia skambinti pavojaus varpais. Vietos bendruomenės vadovė sutiko, kad pavojų jaučia nebent pėstieji. Kadangi važiuojamoji kelio dalis per tiltą siaura, juo reikia važiuoti itin atsargiai. Tad ne viena „galvą pametusio“ vairuotojo mašina yra atsitrenkusi į turėklus ir išgriovusi kelis gelžbetoninius strypus. Vargu ar pagrįsti į redakciją skambinusios moters nuogąstavimai, esą tiltu darda ir keliasdešimt tonų sveriančius krovinius vežantys šiuolaikiniai galingi traktoriai, nes jiems Švobiškio tiltas yra per ankštas. R. Liberienė sakė, kad sunkiasvoriai kroviniai vežami per už kelių kilomentrų nuo Švobiškio esantį Raudonpamūšio tiltą.

Savivaldybės administracijos vietinio ūkio ir plėtros skyriaus vyriausiasis specialistas Vaidotas Kuodis paaiškino, kad Švobiškio tiltas yra valstybės nuosavybė, kuri patikėjimo teise perduota savivaldybei. Jis priminė, kad tiltas yra nekilnojamųjų kultūros vertybių registro sąraše. Apie tai, kad šis statinys yra saugomas valstybės, byloja ant jo pritvirtinta lentelė. V. Kuodis sakė, kad vizualiai Švobiškio tilto būklė bus įvertinta pasibaigus pavasario polaidžiui. Vyriausiasis specialistas patikino, kad šiemet bus stengiamasi suremontuoti pažeistų turėklų dalį. Jis patvirtino tai, ką buvo sakiusios R. Liberienė ir E. Juknevičienė – tiltas nėra avarinės būklės ir apie kapitalinį jo remontą kol kas niekas nekalba. Tam reikėtų ne tik didelio krepšio eurų, bet ir ilgų projektų derinimo procedūrų su Kultūros paveldo departamentu.

Geriausiai Švobiškio tilto istoriją žino Strateginio planavimo ir investicijų skyriuje dirbantis kultūros vertybių reikalais užsiimantis vyresnysis specialistas Gražvydas Balčiūnaitis. Jis pakartojo, ką minėjo V. Kuodis – bet kokie tilto remonto darbai turi būti derinami su Kultūros paveldo departamento specialistais. Pernai rudenį departamentas persiuntė vienos Švobiškio gyventojos gautą laišką, kuriame taip pat reiškiamas susirūpinimas dėl tilto būklės. Kultūros vertybių specialistas pritarė V. Kuodžio nuomonei, kad išlaužytą tilto turėklų dalį būtinai reikės suremontuoti.

G. Balčiūnaitis papasakojo, kad dar prieš Antrąjį pasaulinį karą (1939–1945) pradėtą statyti Švobiškio siaurojo geležinkelio tiltą per Mūšą ruože Joniškėlis–Žeimelis, 1944 metais baigė tiesti vokiečių valdžia, darbams pasitelkusi sovietų karo belaisvius. Tai yra vienintelis gelžbetoninis arkinis tiltas siaurojo geležinkelio ruože. Informacijose apie Švobiškio tiltą kartojasi sakinys, kuris turėtų nuraminti skeptikus, manančius, kad tiltas greitai gali sugriūti: „Statiniui naudotos labai geros kokybės gelžbetoninės arkos“. Prie to dar reikėtų pridurti ir skrupulingą vokiečių valdžios statybos darbų priežiūrą.

Mintaro Adamkavičiaus nuotrauka.

www.darbs.lt

Komentuoti su „Facebook “

About the Author: Sigitas KANIŠAUSKAS

You might like

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *