Press "Enter" to skip to content

Šalia Joniškėlio – neįprasta technikos ekspozicija

Iš Joniškėlio į Stačiūnus ar Linkuvą važiuojantys žmonės neabejotinai jau pastebėjo šalia buvusios statybinių medžiagų gamyklos atsiradusią instaliaciją – ant siauruko bėgių stovintį lokomotyvą, prie kurio prikabintos keturios platformos. Jose – aštuoni vikšriniai traktoriai T-74, liaudyje vadinti „špyžiais“. Visa technika tarsi ką tik nuvažiavusi nuo konvejerio – žvilganti ir kvepianti dažais. 

Tai – naudota žemės ūkio technika prekiaujančios bendrovės „Agrarinės paslaugos“ vadovo meškalaukiečio Eimučio Ramoškos sumanymas. 

– Šią idėją brandinau dešimt metų. Tai mano svajonė ir kartu savotiškas įmonės veiklos simbolis. Į senąją Joniškėlio plytinę mes įsikraustėme 2005 metais. Nuo tada pradėjau rinkti T-74. Nuvežęs ūkininkui užsakymą ir pamatęs dilgėlėmis apaugusį „špyžių“, negalėdavau ramiai praeiti pro šalį – kalbinau padovanoti ar parduoti. Per keliolika metų surinkau aštuonis. Iš pradžių neturėjau aiškios idėjos, kur juos panaudosiu ir tiesiog saugiai laikiau po stogu. Šalia mūsų eina siaurojo geležinkelio linija. Daugybę metų mes ją prižiūrime – kertame krūmus, reguliariai šienaujame. Pamaniau – kodėl nepadarius savotiško paminklo senajai technikai ir nepastačius geležinkelio platformų, ant kurių būtų galima eksponuoti traktorius. Platformų teko ieškoti ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje. Per žiemą tiek platformos, tiek T-74 buvo restauruojami ir dažomi. Kai viską sustatėme į vietas, supratome, kad tam, kad kompozicija būtų išbaigta, būtinas lokomotyvas. Jį nusipirkau iš Latvijos siaurojo geležinkelio asociacijos. Lokomotyvas sveria 14 tonų, tad tiek Rygoje, tiek atvežus jį į Joniškėlį teko samdyti specialius sunkiasvorius kranus, kurie pakrautų ir iškrautų nestandartinį krovinį, – pasakojo E. Ramoška. 

Ekspozicija buvo pristatyta praeitą šeštadienį Karpių dvare vykusio senovinių automobilių suvažiavimo „Mes važiuojame“ proga. 

Sumanymas netruko sulaukti įvertinimo – žmonės dažnai sustoja šalikelėje ir fotografuojasi jaunystę ar net vaikystę menančios technikos fone. 

Verslininkas užsiminė, kad lokomotyvas yra veikiantis, tačiau galimybę jį eksploatuoti vertina atsargiai. 

– Tereikia sutvarkyti aušinimo radiatorių, starterį ir galima užvesti. Galbūt galima būtų sutvarkyti geležinkelio atkarpą iki Joniškėlio ir rengti proginius pramoginius važiavimus turistams. Tačiau pirmiausia reikėtų pasirūpinti saugumu – dalis bėgių pavogta, o pabėgio nebėra nė vieno sveiko… 

E. Ramoška artimiausiu laiku planuoja įsigyti dar vieną platformą ir sąstatą su senaisiais traktoriais dar pailginti. 

Komentuoti su „Facebook “

One Comment

  1. Marius Marius 9 spalio, 2019

    Labai įdomiai, nesistebiu, jog traukia pasidaryti foto. Ir apie krovinių gabenimą norėtųsi plačiau sužinoti. Radau, jog https://www.ferrybookings.lt/lt/patarimai/keltai-i-suomija keltais gabena įvairiausių matmenų krovinius. gal kas rekomenduotų kažką dar iš geros patirties?

Komentuoti: Marius Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.