Press "Enter" to skip to content

„Rail Baltica“ stumiama į Joniškėlio pusę?

Nuotrauka iš 2015-05-09 10:04:18
Greitojo geležinkelio vėžės projekto fragmentas

Jungėnuose startavęs greitojo geležinkelio „Rail Baltica“ agitacinis karavanas praėjusį penktadienio vidurdienį atriedėjo į Pasvalį. Agitacinis autobusas sustojo pačiame miesto centre, Vytauto Didžiojo aikštėje. Prie autobuso buvo pastatytas stilizuotas „Rail Balticos“ trasos žemėlapis, atvykusios agitacinės komandos nariai dalino praeiviams „Rail Balticos“ laikraščius ir reklaminius lankstinukus bei kvietė bandyti laimę interaktyvioje viktorinoje. Karavano renginių koordinatorė Jolita Katkutė paaiškino, kad „Rail Baltica“ autobusas lanko visus miestus ir didesnius miestelius, šalia kurių planuojamas greitasis geležinkelis. Ji priminė, kad iki šiol didžiausias dėmesys buvo skiriamas šiemet baigiamai tiesti „Rail Balticos“ trasai nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno. „Panevėžio regiono gyventojus labiausiai domina, kada bus patvirtintas galutinis projektas ir kur tiksliai eis greitojo geležinkelio vėžė“, – kalbėjo J. Katkutė. Į tokius pat klausimus atsakymų „Rail Baltica“ stumiama į Joniškėlio pusę? Sigitas KANIŠAUSKAS Agitacinio karavano simbolis. Lankytojai apgulė „Rail Baltica“ žemėlapį. ieškojo ir pasvaliečiai. Agitacinio karavano dalyviai kartojo tai, kas buvo jau skelbta – „Rail Baltica“ trasa turėtų aplenkti karstinių reiškinių zoną ir pasistūmėti Joniškėlio link. Ši žinia labiausiai turėtų pradžiuginti tetirviniečius, kadangi 2011 m. galimybių studiją atlikusi kompanija „Aecom Limited“ greitojo geležinkelio vėžę brėžė per šio kaimo vidurį. Dabar dvi alternatyvios „Rail Baltica“ trasos brėžiamos per Pušaloto, Joniškėlio apylinkių ir Vaškų seniūnijas. Bus tiesiamos dvi greitojo geležinkelio linijos. Nuo jų kraštų numatytos 45 metrų apsauginės zonos neurbanizuotose teritorijose ir po 20 metrų – gyvenamosiose zonose. Tačiau agitacinio karavano komanda negalėjo atsakyti, kur planuojamos estakados bei viadukai, ar bus privaloma žemių konsolidacija kaip Prancūzijoje, nes „Rail Baltica“  geležinkelis perkirs sklypus. Svečiai priminė, kad tiksli „Rail Balticos“ trasa turėtų paaiškėti iki šių metų gruodžio 15 d. Iki šio termino detalųjį planą turi parengti kompanija „URS Infrastructure&Environment UK Limited“. Nors geležinkelį planuojama tiesti atokiau kaimų, miestelių ir saugomų gamtinių teritorijų, tačiau didelės įtakos sprendimui turės sienos su Latvija kirtimo taškas. Tai jau tarpvalstybinių derybų objektas. Tad agitacinio karavano komanda daugiausia aiškino, kokią ekonominę naudą „Rail Baltica“ atneš Lietuvai ir kitoms Baltijos šalims. Svečiai kartojo, kad keleiviniai traukiniai prašvilps 240 km/val. greičiu. Kelionė nuo Kauno iki Talino truktų tik 4 val., o iki Rygos – 2 val. Keleivinių traukinių sustojimo vieta numatyta ir Panevėžyje. Pagal projektą, krovininiai traukiniai galės važiuoti 120 km/val. greičiu. Europinės vėžės geležinkelis Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną ir Helsinkį turėtų sujungti iki 2024 metų. Nė vienas interaktyvios viktorinos dalyvis neliko be prizų. Teisingą atsakymą reikėjo pasirinkti iš trijų variantų. O klausimai buvo ne tik iš Lietuvos, bet ir pasaulio geležinkelių istorijos bei dabarties. Pavyzdžiui, kokį didžiausią greitį gali pasiekti maršrutu Vilnius–Kaunas kursuojantys elektriniai traukiniai? (iki 160 km/h), kokio aukščio Kauno geležinkelio tunelis? (6,6 m), kiek tonų metalo bus panaudota visiems „Rail Baltica“ darbams Lietuvoje? (apie 30 tūkst. t), kokį maksimalų greitį pasiekia komerciniais maršrutais važinėjantys greičiausi Europoje prancūzų TGV traukiniai? (320 km/h) ir kt. Laimėtojai pamaloninti šviesą atspindinčiomis liemenėmis su „Rail Balticos“ simbolika, o daugiau kartų suklydusiems įteikti paguodos prizai – vienkartiniai tušinukai.

Kur Pasvalio rajone planuojama tiesti „Rail Baltica“ vėžes galite pamatyti ČIA

Sigitas KANIŠAUSKAS

„Darbas“

 

 

Komentuoti su „Facebook “

One Comment

  1. „Vel geguzio zhiedai Limited“ /Jungenai, Litva/ „Vel geguzio zhiedai Limited“ /Jungenai, Litva/ 12 gegužės, 2015

    Maloniai prašome paaiškinti: „Sigitas KANIŠAUSKAS Agitacinio karavano simbolis“/žr. tekstą/. Kas tai?
    Kitas klausimas: kodėl stumiama? kas stumikas? Nėr žinių? Tada pacituosime j a u n i m o ž o d y n o išaiškinimą: stumikas – žmogus, kuris už akių apšnekinėja draugus, pažįstamus… Ten net pavyzdux yra:
    – kai petriukas dx! Tik tu jam nko nesakyk!
    – Ok, Ok…
    – E petriuk tu zn ka apie tave petriukas man pasakojo?..
    P. S. Mums labiausiai nepatogu prieš karavano simbolį, redaktorių (Barbį devyndarbį) iį Trakelio raudonviršius, joniškėlietiškai raudonikiais vadinamus… Nebeaugs pastarieji ant tos vėžės…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.